25 Şubat 2015 Çarşamba

BATUMLU DOĞU KARADENİZ TURU

1.GÜN:  Sabah kahvaltısını GÖKDEMİR TESİSLERİ’nde ekstra olarak yaptıktan sonra, ünlü turizm beldesi Türkiye’nin en güzel gölü olan 1100mt yükseklikteki ABANT’a varıyoruz. Gölün çevresinde otobüsümüzle tam bir tur yaparak müsait bir yerde araçtan inerek manzarayı kameramızla ölümsüzleştiriyoruz. Ardından BOLU, MENGEN, ÇAYCUMA üzerinden, Karadeniz’in en güzel sayfiye kentlerinden biri olan AMASRA’ya gidiyoruz. AMASRA KALESİ’ni görüp, ahşap işlemecilikleri ile meşhur Çarşısı’nı geziyor, alışveriş yapma imkânı buluyoruz. Kısa bir yürüyüş yaparak, öğle yemeği için (ekstra) bir restorantta balıktan oluşan bir menü ile alıyoruz. Keyifli bir yemek sonrası, Türk toplum yaşantısının en keskin izlerini taşıyan müze kent SAFRANBOLU’ ya geçiyoruz. Sivil mimarinin en güzel örneklerinin bulunduğu eski SAFRANBOLU EVLERİ’ ni geziyoruz. Daha sonra CİNCİ HANI, KÖPRÜLÜ CAMİİ, YEMENİCİLER ARASTASI, KAYMAKAMLAR EVİ’ ni görüyoruz. Çarşısında lokum ve şekerleme alışverişlerimizi gerçekleştirdikten sonra, evleri ve SAFRANBOLU’yu kuş bakışı seyretmek için HIDIRLIK TEPESİ’ne çıkıyoruz. Daha sonra, SAFRANBOLU’daki yörenin güzel konaklarından olan KADIOĞLU ŞEHZADE  KONAKLARI’na yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

2.GÜN: Sabah kahvaltısını otelimizde erken saatlerde aldıktan sonra, turumuzun uzun yolculuklarından birini gerçekleştiriyoruz. İlk önce KASTAMONU’ya gidiyor ve şehir turumuza başlıyoruz. KASTAMONU turu esnasında göreceğimiz yerler; ŞERİFE BACI ANITI, ATATÜRK ANITI, ETNOGRAFYA MÜZESİ, HÜKÜMET KONAĞI. Turumuzu tamamladıktan sonra, KÜRE DAĞLARI’nı aşarak SİNOP’a ulaşıyoruz. Zaman dahilinde, SİNOP’un dizilerde bile konu olmuş ünlü HAPİSHANESİ ile KALE’sini geziyoruz. Öğle yemeğimizi (ekstra) yöresel tatlardan oluşan özel bir menü eşliğinde alarak, yolumuza devam ediyoruz. İlk durağımız olan SAMSUN’a varıyor ve aslına sadık kalınarak yapılmış olan  , BANDIRMA VAPURU’nu gezerek, tarihimizi bir kez daha hatırlıyoruz. Daha sonra, Samsun merkezdeki Otelimize gidiyoruz., Akşam yemeği konaklama otelde.
3.GÜN: Sabah kahvaltımızın ardından  otelimizden ayrılıyoruz. KARADENİZ’ in incisi ÜNYE’ de sabah kahvelerimiz yudumlamak için mola veriyoruz. Buradan ayrılıp ORDU’ ya geliyor ve BOZTEPE’ ye çıkıyor, kuşbakışı ORDU’ yu seyredip kameramızla bu anı ölümsüzleştiriyoruz. Ardından, GiRESUN’ a doğru yolumuza devam ediyoruz. GİRESUN’ da arzu edenlerle (ekstra)özel minübüslerle  Giresun Kalesine çıkıyoruz.GİRESUN KALESİ, TOPAL OSMAN ANITI’ nı görüyoruz. KALE’ den GİRESUN’ u seyrederken mola veriyoruz. KARADENİZ’ in sahili boyunca  yolumuza devam ediyor ve  TİREBOLU’ya varıyoruz. Burada vereceğimiz serbest zamanda(ekstra)öğle yemeğimizi yiyiyoruz. Daha sonra Görele-Eynesil-Vakfıkebir üzerinden AKÇABAT’ a geliyoruz. Burada bizi bekleyen  minibüslerle KAYABAŞI  YAYLAKENT TESİSLERİ’ ne çıkıyoruz. Buradaki tesise yerleşiyoruz ve yayla yürüyüşümüzü yapıyor, derin vadilerin ayırdığı TRABZON dağlarının en güzel ormanlarını seyrediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama tesisimizde.

4.GÜN: Sabah kahvaltımızdan sonra minibüslerle aşağıya iniyor ve TRABZON’a doğru tekrar yola çıkıyoruz. TRABZON turumuza başlıyoruz. ATATÜRK KÖŞKÜ’ nü, AYASOFYA KİLİSESİ’ ni görüyor ve tarihi çarşısında gümüş alışverişi yapıyoruz. Daha sonra ALTINDERE VADİSİ eşliğinde  SÜMELA MANASTIRI’ na gidiyoruz. Burada ilk olarak öğle yemeği molası veriyor ve yöresel yemeklerden tadıyoruz.Ardından  1600 Yıllık ve 350mt yüksekte kurulan tarihi manastıra minibüsle(ekstra) çıkıyor, bazı odalarını, kilisesini, ünlü fresklerini görüyor, rehberimizden bilgi alıyoruz.Bu turumuzun sonrası  ZiGANA GEÇİDİ’ni resimlemek için MAÇKA üzerinden ZİGANA DAĞLARI’na  çıkıyoruz. ZİGANA YAYLASI, HAMSİKÖY’de meşhur HAMSİKÖY sütlaçını yedikten sonra ZİGANA  GÜMÜŞKAYAK YAYLA TESİSLERİNE’gidiyoruz. Akşamyemeği ve konaklama tesisimizde.

5.GÜN: Sabah kahvaltımızı keyifli bir şekilde aldıktan sonra, Karadeniz’in doğusuna gitmek üzere Maçka  yolu ile Karadeniz sahiline iniyor ve yola devam ediyoruz. İlk olarak   birçok Karadeniz fıkrasına konu olan OF’a  varıyoruz. Buradaki bir  çay fabrikasına gidip, alışveriş yapma imkânı buluyoruz. Buradan otobüsümüzle, deniz seviyesinden 1090 mt yükseklikte bulunan UZUNGÖL YAYLASI’na gidiyoruz. Dik yamaçları ve muhteşem orman örtüsü ile Alplerin güzelliğini geride bırakan, vadinin ortasında bulunan ve yamaçlardan düşen kayaların HALDEZİN DERESİ’nin önünü kapatmasıyla oluşmuş göl’ün kenarında kısa yürüyüşler yaparak doğa ile birlikte dinleniyoruz.Bu gezimiz sonunda Karadeniz Sahili’ne iniyor ve RİZE’ye gidiyoruz. RİZE bezi hakkında bilgi alabileceğimiz bir atölyeyi ziyaret ederek, alışveriş yapma imkânı buluyoruz.Öğle yemeğimizi (ekstra)yolumuz üzerindeki bir tesiste aldıktan sonra   ÇAMLIHEMŞİN üzerinden denizden yüksekliği 1350mt’de olan, ladin ve kayın ağaçlarıyla kaplı olan AYDER YAYLASI’na çıkıyoruz. Temiz havası, her tondan yeşili ve doğası ile hayran kalacağınız bu yaylada doğa yürüyüşümüzü gerçekleştirip, kameralarımızla bu anı ölümsüzleştiriyoruz. Arzu edenlerle özel minibüslerle(ekstra)AŞAĞI VE YUKARI KAVRON yaylarına çıkıyoruz.Bu gezilerimiz sonrası FINDIKLI, ARHAVİ yoluyla HOPA’ya geliyoruz. TERZİOĞLU  Otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

6.GÜN: Sabah kahvaltımızı otelimizde keyifli bir şekilde aldıktan sonra,(Ekstra) Batum Turu için SARP sınır kapısına  gidiyoruz..Buradaki işlemlerimizin tamamlanmasının ardından GÜRCİSTAN’nın Sınır kapısından başlayıp kilometrelerce uzayan Gonio plajları,  Çoruh Nehri'nin Karadeniz'e döküldüğü noktaya kurulan Gonio sahil kasabası,nehrin iki yakasındaki uzun bir taş köprü ile birbirine bağlanmış çiftçi köyleri Ahalsopeli ve Adlia, yolumuzun üzerinde göreceğimiz  güzellikler.Daha sonra Çoruh Nehri'nin yüzyıllar boyunca taşıdığı alüvyonların oluşturduğu geniş ve verimli bir ova üzerine kurulan Gürcistan'ın en büyük liman kentlerinden biri ve Rusya'nın Antalya'sı olan BATUM’a varıyoruz. Kentin geçmişi, 4. yüzyıla kadar uzanıyor.Kentte görülmeye değer yerler arasında Botanik Parkı, Akvaryum, Sanat ve Etnografya Müzeleri ve Virgin Mary Kilisesi bulunuyor.BATUM gezimizin sonunda  sarp sınır kapısından geçip HOPA-RİZE – TRABZON üzerinden GİRESUN’a  varıyoruz. JASMİN OTEL’e yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

7.GÜN:Otelde alacağımız  sabah kahvaltımızın ardından  GİRESUN, ORDU, ÜNYE, SAMSUN  üzerinden AMASYA’ya varıyoruz. Şehzadeler şehri AMASYA’ da KAYA MEZARLARI’nı, KALE’ sini YEŞİLIRMAK YALI EVLERİNİ, HAZERANLAR SOKAĞINI, II.BEYAZIT KÜLLİYESİ ve MUMYALAR MÜZESİNİ görüyoruz. Daha sonra ÇORUM’a gidiyor, kısa bir leblebi alışverişinden sonra ANİTTA Otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.
8.GÜN: Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra yola çıkıyoruz. Öğle saatlerinden önce ANKARA’ya varıyor, ANITKABİR ziyaretimizi gerçekleştiriyoruz. Müzesini, şeref salonunu görüp, Atamızı bir kez daha saygıyla andıktan sonra, öğle yemeği molamızı veriyoruz. Molamız sonrası yola çıkıyoruz. Yol üzerinden AFYON, UŞAK, KULA güzergâhını takip ederek kısa molalar ile birlikte geç saatlerde İZMİR’e ulaşıyoruz. Bir başka CANDOĞAN TRAVEL seyahatinde sizleri tekrar ağırlamak dileği ile vedalaşıyoruz.